Jdi na obsah Jdi na menu

O SOBĚ

na-napl-portret.jpg

 

 

 

 

 

 

Narozen 20. září 1965

 

 

 

 

Z činností, kterým se profesně věnuji, považuji za hlavní učitelování. K němu mě dovedla nespokojenost se vzděláváním, jehož jsem byl svědkem a zároveň objektem po celé dětství a mládí. Touha dělat coby učitel věci jinak probouzela můj zájem na hledání nových a lepších forem výuky, což se však na straně vedení škol, případně zřizovatele, mnohdy nesetkávalo s pochopením.

 

Od roku 1991, kdy jsem začal pracovat jako učitel (převážně německého jazyka), jsem měl možnost působit na různých typech škol – základní škola, gymnázium, střední odborná škola, konzervatoř. Jednalo se o školy jak státní, tak soukromé, vedené tradičně i alternativně. V roce 2005 jsem začal uvažovat o založení vlastní školy. Jenže jsem tehdy došel k závěru, že právě uzákoněná „reforma“ nezajišťuje vhodné podmínky pro zamýšlenou novou školu. Inicioval jsem proto petici za změnu školského zákona a petici za změnu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jejichž požadavky vnímám ještě dnes coby aktuální. Můj zájem se tímto rozšířil ze vzdělávání na půdě školy také na vzdělávací systém, čehož výsledkem bylo mimo jiné pravidelné přispívání do časopisu Rodina a škola a příležitost publikovat v rámci blogu na Aktualně.cz.

 

Stěžejním úkolem v oblasti vzdělávání se mi v tuto dobu jeví zásadní změna paradigmatu učitelské přípravy (více k tomu). Díky četným pobytům v zahraničí v posledních letech jsem měl příležitost seznámit se trochu se vzděláváním např. na Novém Zélandě, v Jižní Koreji, Dánsku či Finsku. Jsem absolventem Filosofické fakulty UP v Olomouci (magisterské studium německé filologie) a Pedagogické fakulty UK v Praze (magisterské studium managementu vzdělávání).

 

Mé pedagogické uvažování přibližují ve stručné formě dva rozhovory - pro Rodinu a školu (2006) a pro Lidové noviny (2011).